Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nové akvárium

Jak založit akvárium a nezbláznit se z toho Po několika letech odkládáni jsme se rozhodli konečně do toho praštit. Koupili jsme si akvárium o rozměrech 100x50cm a výšce 50cm. A je to tedy zábava, hlavně pro mě.

Pravidlo č.1. plánujte, ale stejně vám to nepomůže

Jsem systematický člověk a než se do něčeho pustím, dobře si to promyslím a připravím. Instalace akvária nebyla výjimka. Jenže tak to bývá, když se pouštíte do věcí, kterým nerozumíte. Pořád objevujete nové problémy, které jste na začátku v plánu prostě neměli. Takže po pár týdnech jde celý krásný plán do věčných akvaristických lovišť.

Pravidlo č.2. zaměstnání je komplikace

Pokud máte pravidelnou pracovní dobu, máte dost stiženou situaci. Veškeré prodejny akvaristiky mají otevřeno jen ve všední dny a ty co máte nejblíže pak zásadně jen třeba od 14 do 16hodin. To mi hlava nebere.

Nakonec jsem skončil v Petcentru v nákupním centru kde jak jsem si všiml, mají cca 2x vyšší ceny než v těch specializovaných prodejnách se vstřícnou otevírací dobou.

Z tří věcí, které jsem potřeboval, jsem kopil nakonec jen jednu. Ostatní dvě bohužel neměli.

Pravidlo č.3. ještě že máme internet

Základní věci jsem nakoupil na internetu a ani mě nenapadlo je kupovat v klasickém obchodě. Ale rostliny, substráty a rybičky jsem si chtěl koupit ve specializované prodejně a poradit se s odborníkem.

Jenže jak to udělat s ohledem při platnosti pravidla č.2? Jednoduchá pomoc s názvem „jednodenní dovolená“. Jenže platí i pravidlo č.1. Takže pokud si naplánuje návštěvu specializované prodejny a budete mít stejné štěstí jako já, tak odborník tam určitě nebude a narazíte na prodavače, který je sice velmi ochotný ale po pár otázkách začnete pochybovat, jestli toho neví ještě méně než vy.

 Takže jsem skončil opět na internetu. Vzhledem k tomu že mám doma prázdné akvárko a už se nemůžu dočkat, tak jsem vybíral zásadně zboží z kategorie „skladem“. Očividně má tohle slovo více rozměrů (a některé jsou mi skryté), protože ani po pár dnech nevím, zda mi zboží doručí nebo ne.

Pravidlo č.4. zásadně bez dětí

Děti se na rybičky těší, já se těším, manželka se těší. Ale pokud mám s duševním zdravím přežít přípravnou fázi, tak děti prosím pryč. Jeden příklad za všechny. Čistíte a leštíte stěny prázdného akvária asi hodinu. Dáváte si záležet, protože jakmile ho napustíte vodou, tak už žádnou čmouhu neodstraníte. Jenže každou chvíli vám nějaký snaživý pomocník přitiskne na sklo minimálně prst, v lepším případě jazyk.

Autor: Daniel Malý | pátek 16.5.2014 13:54 | karma článku: 6,56 | přečteno: 408x
  • Další články autora

Daniel Malý

Význam svíček na Adventním věnci

Napadlo vás někdy co znamenají svíčky na adventním věnci? Mě ne a teď jsem narazil na rozsáhlý článek na toto téma. Jak jsem koupil, tak prodávám.

2.12.2014 v 20:01 | Karma: 14,04 | Přečteno: 1956x | Diskuse| Společnost

Daniel Malý

Tip na víkend: Vánoční trhy v Německu

Každoročně je navštíví statisíce Čechů a my jsme mezi nimi. Zatímco vánoční trhy v Praze upřímně nesnáším, protože dostat se z jednoho konce na druhý znamená hroznou tlačenici, stres a hlídání kapes, tak ty německé mám naopak velmi rád.

1.12.2014 v 18:48 | Karma: 10,21 | Přečteno: 659x | Diskuse| Společnost

Daniel Malý

Druhá sloka písně „Kde domov můj“

Když Josefa Kajetán Tyl psal roku 1834 svou hru Fidlovačka aneb Žádný hněv a žádná rvačka netušil, že první sloka jeho písně bude v budoucnu použita jako česká hymna pro samostatný Český stát.

17.7.2014 v 12:30 | Karma: 14,07 | Přečteno: 911x | Diskuse| Společnost

Daniel Malý

Geniální tipy které změní vaše cestování

Server discractify.com zveřejnil velmi praktické tipy pro cestovatele, pár jsme převzali a přinášíme níže.

15.7.2014 v 12:14 | Karma: 10,71 | Přečteno: 911x | Diskuse| Cestování

Daniel Malý

Upřímné firemní slogany

Facebooková stránka českého forbesu dnes zveřejnila odkaz na opravdu hezkou stránku s firemními slogany. Tedy lépe řečeno se slogany, které firmy nepoužívají, ale vyjadřují hezky podstatu jejich produktů a jsou upřímné.

12.7.2014 v 16:24 | Karma: 7,79 | Přečteno: 826x | Diskuse| Ekonomika

Daniel Malý

Výlet do Churpfalzpark

Víkend se blíží a je potřeba vymyslet kam vyrazit. Minulý týden jsme nakonec vyrazili na Churpfalzpark Loifling v Německu.

11.7.2014 v 13:57 | Karma: 5,14 | Přečteno: 330x | Diskuse| Cestování

Daniel Malý

Tip na letní víkend s rodinou

O víkendu má být hezky letní počasí, přemýšlím kam se vypravit s dětma a možná přijde vhod tip i vám.

4.7.2014 v 8:37 | Karma: 5,21 | Přečteno: 406x | Diskuse| Cestování

Daniel Malý

Historie ruska

Mám rozečtenu zajímavou knihu „Mikuláš II a jeho svět (Rusko 1894 - 1917)“. Patřím k starším ročníkům a na škole nám tuto část historie Ruska přednesli dosti povrchně ve stylu „Vládl krutý car a Lenin osvoboditel jej svrhl“.

4.6.2014 v 19:59 | Karma: 17,16 | Přečteno: 618x | Diskuse| Hobby

Daniel Malý

Nekuřácké pláže – polovičaté řešení

Letos zavedli v Bibione nekuřácké pláže. Když jsem se to dověděl, byl jsem hodně potěšen. Mám v živé paměti, jak si děti hrají v písku a každou chvíli uklízím nějaký „vajg“ na který narazí. Respektive už to automaticky předpokládám a jdu hrabat v písku s nimi, abych tenhle „ekologický“ filtr dělal dříve, než je napadne něco jiného, co by s tím nalezeným zbytkem cigarety udělali.

25.5.2014 v 22:01 | Karma: 7,63 | Přečteno: 615x | Diskuse| Cestování

Daniel Malý

Volíte EU?

Nechci nikoho ovlivňovat koho volit, ale rád bych se podělil o tři postřehy týkající se Evropské unie.

23.5.2014 v 18:37 | Karma: 11,88 | Přečteno: 708x | Diskuse| Politika

Daniel Malý

Sexistické vtípky

Na facebooku narazím každou chvíli na nějaký vtípek tohoto druhu. Jendou se týká žen, jindy mužů. Dnešní přírůstek: Když Bůh stvořil Adama a Evu, zbyly mu ještě dvě věci, které jim chtěl dát.

22.5.2014 v 19:33 | Karma: 13,96 | Přečteno: 1417x | Diskuse| Ona

Daniel Malý

Jak přežít dlouhou cestu s dětmi?

Rád cestuji s rodinou autem. Je to nejpohodlnější způsob cestování. Pokud ovšem máme na zadním sedadle dva nudící se prcky, musíte mít nervy ze železa a jasný plán jak je zabavit. A pokud jedete někam dál než k sousedům do Německa, tak to vyžaduje pečlivou přípravu. Chystáme se letos na sever Itálie, prázdniny se blíží, takže začínám zjišťovat potřebné informace. A našel jsem hezkou infografiku pro cestu do Bibione.

19.5.2014 v 9:03 | Karma: 7,99 | Přečteno: 672x | Diskuse| Cestování

Daniel Malý

Expozice České národní banky "Lidé a peníze"

Výstava s podtitulem „Lidé a peníze“ se k ČNB prostě hodí lépe než k jakékoli jiné instituci. V rámci osvěty jsem vytáhnul syna (8 let). Doma škudlí každou korunu do kasičky a babičky ho v tom mohutně podporují. Takže vztah k penězům mu rozhodně nechybí.

16.5.2014 v 23:28 | Karma: 5,61 | Přečteno: 228x | Ostatní
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 761x
Otec a organizátor rodinných výletů.
Profil: Daniel Malý

Seznam rubrik